zum Hauptinhalt wechseln zum Hauptmenü wechseln zum Fußbereich wechseln Universität Bielefeld Play Search
  • Marketing

    Prof. Dr. Reinhold Decker

    © Universität Bielefeld

Forschung

Kontaktdaten

E-Mail: rdecker@uni-bielefeld.de
Telefon: +49 521 106-3936
Telefon: +49 521 106-6913 (Sekretariat)
Fax: +49 521 106-156913

Büro: UHG U9-144/148, Lage-/Raumplan
Postfach: 1703 in U/V 3

Sprechzeiten: nach vorheriger Vereinbarung


  • Analyse und Modellierung des Kauf- und Wettbewerbsverhaltens
  • Quantitative Methoden in der Marketingforschung
  • Computerbasierte Entscheidungsunterstützung im Marketingmanagement
  • Neue Verfahren zur computergestützten Präferenzmessung
  • Environmental Scanning im Marketing
  • Maschinelles Lernen
  • Computerbasierte Entscheidungsunterstützung für KMU
  • DFG-Projekt ProSeBiCA
  • Gewinner, Emerald Highly Commended Award 2006 für den Beitrag “An Internet-Based Approach to Environmental Scanning in Marketing Planning”, Marketing Intelligence & Planning, Vol. 23, No. 2, 2005 (mit R. Wagner und S. Scholz).
  • Finalist, IJRM Best Paper Award 2011 für den Beitrag “Estimating Aggregate Consumer Preferences from Online Product Reviews”, International Journal of Research in Marketing, Vol. 27, No. 4, 2010, 293-307 (mit M. Trusov).
  • Marketing Science Institute Research Grant Award für “Communication and Branding in a Digital Era”, Research Competition 2011 (mit M. Trusov).
  • Best Paper Award für "Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency", Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012 (mit D. Schindler).
  • Best Paper Award für "An empirical investigation of brand extensions influence on parent brand image using Brand Concept Maps", Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2014 (mit P. Kottemann und A. Hörmeyer).
  • Finalist, IJRM Best Paper Award 2018 für den Beitrag "Extracting brand information from social networks: Integrating image, text, and social tagging data", International Journal of Research in Marketing, Vol. 35, No. 4, 2018, 538-556 (mit A. Plumeyer, D. Boeger und J. Klostermann).

Zum Seitenanfang