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Marketing

Prof. Dr. Reinhold Decker

© Universität Bielefeld

Vorträge

  • Klostermann, J., R. Decker (2019). The Effect of Sponsorship Disclosure on Audience Engagement for Social Media Influencers, Universität Wien.
  • Decker, R. (2017). Online-Messung von Markenimages, Universität Bayreuth.
  • Decker, R. (2014). Einige Bemerkungen zur Konsistenz, Vollständigkeit und Dynamik von Online-Rezensionen, Universität Wien.
  • Kottemann, P. (2014). Using Computer-Aided Brand Concept Maps for Marketing Research, University of Southern Denmark, Esbjerg.
  • Decker, R. (2013). Analyzing Online Reviews – Patterns of Research, Methodological Issues and Empirical Results, Kansai University Osaka.
  • Decker, R. (2013). Produkt- und Markenpiraterie – Praktische Relevanz, empirische Resultate und Konsequenzen, Université Paris III - Sorbonne Nouvelle, Paris.
  • Decker, R. (2012). Modellbasierte Analyse von Online-Kundenmeinungen – Instrumente und Anwendungen, Universität Frankfurt.
  • Decker, R. (2012). Modellgestützte Analyse von Produktbewertungen im Internet – Eine länderübergreifende Betrachtung, Universität Wien.
  • Decker, R., M. Meißner (2009). AHP-basierte Ansätze der Präferenzanalyse, Humboldt-Universität zu Berlin.
  • Decker, R. (2008). Präferenzmodellierung und Default-Optimierung im Produktmanagement, Wirtschaftswissenschaftliches Kolloquium, Universität Karlsruhe (TH).
  • Decker, R., F. Kroll (2008). Analyse von Online-Produktbeschreibungen mittels Eye-Tracking - Ergebnisse einer empirischen Studie, Université Paris III - Sorbonne Nouvelle - Institut dAllemand, 16. April 2008, Paris.
  • Decker, R. (2007). Neuere Ansätze in der Marktforschung - Eine an Fallbeispielen orientierte Betrachtung, Institut D‘Allemand D‘Asnières – ASNIÈRES.
  • Decker, R. (2007). Musterentdeckung und -analyse in empirischen Marketingdaten mittels wachsender neuronaler Netze, Universität Wien.
  • Decker, R. (2006). Analyse von Antwort- und Verhaltensmustern in der Marktforschung mittels wachsender neuronaler Netze, Universität Erlangen-Nürnberg.
  • Scholz, S. W., R. Wagner (2005). Rationales Underlying Investment Decisions: The Impact of Marketing on Attitudes and Preferences Towards Sustainability, ETH Zürich.
  • Wagner, R. (2005). Competitive Advantages due to Text-Mining and Environmental Scanning? – Putting Innovative Technologies into Practice –, GI & ACM (German Chapter), TU Dresden.
  • Decker, R. (2004). Prospektive Gestaltung komplexer Informationsdienstleistungen am Beispiel der „Bibliothek der Zukunft“, Technische Universität Darmstadt.
  • Decker, R. (2003). Analyse des Verbundkaufverhaltens bei Konsumgütern mittels neuronaler Netze - Methodische und empirische Betrachtungen, Universität Mannheim.
  • Wagner, R. (2002). Economic Feelings: A Psychometric Analysis of Economic Perceptions and Expectations, University of Management and Information Technology in Rzeszow.
  • Wagner, R. (2001). Patterns of Competition, University of Management and Information Technology in Rzeszow.
  • Decker, R. (2001). Quantitative Methods in Customer Relationship Management, University of Veliko Tarnovo, Bulgarien.
  • Decker, R. (2001). Marktplatz Deutschland – Perspektiven für osteuropäische Unternehmen, University of Veliko Tarnovo, Bulgarien.
  • Decker, R. (2001). Market Basket Analysis and Data Mining - Selected Approaches and Empirical Results, Tama University Tokyo, Japan.
  • Decker, R. (2001). Empirischer Vergleich alternativer Ansätze zur Verbundanalyse im Marketing, Universität Dortmund.
  • Decker, R. (2001). Assoziationsregeln und Assoziationskoeffizienten als Instrumente der Verbundmessung, Universität Dortmund.
  • Decker, R. (2000). Schönheitswahn und Angst vor Falten – Marketing zwischen jung und alt, Forum Offene Wissenschaft, Universität Bielefeld.
  • Decker, R. (1997). Marketing im Internet - Rahmenbedingungen und Perspektiven, Université Paris III - Sorbonne Nouvelle.
  • Decker, R. (1997). Marketing zwischen Konsum und Lebensstil - Entwicklungen und Interdependenzen, Forum Offene Wissenschaft, Universität Bielefeld.
  • Decker, R. (1997). Das S(O)R-Paradigma als Grundlage einer behavioristischen Marketingtheorie, Universität Wien.
  • Decker, R. (1997). Aktuelle Entwicklungen und Perspektiven in der Panelforschung, Universität Karlsruhe (TH).
  • Decker, R. (1995). Empirische Kaufverhaltensmodellierung und ihr Beitrag zu einem effizienteren Marketing, Universität Bielefeld.
  • Decker, R. (1995). Ökologieorientiertes Marketing - Rahmenbedingungen und Ansätze für eine zukunftsorientierte Unternehmenspolitik, Université Paris III - Sorbonne Nouvelle.
  • Decker, R. (1994). Modell- und wissensorientierte Analyse und Simulation des Kaufverhaltens auf Konsumgütermärkten, Universität Bielefeld.
  • Decker, R. (1993). Analyse und Simulation des Kaufverhaltens mit KVASS, Universität Wien.
  • Flaswinkel, A.M., Heimann, K.M., & Decker, R. (2024). Guiding You Through The Review Maze: The Benefits of AI-Generated Review Summaries in E-Commerce, 5th International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS), Bielefeld, Germany, Aug. 29-30. Winner of the Best PosterAward.
  • Flaswinkel, A.M., Heimann, K.M., & Decker, R. (2024). AI-Generated Review Summaries on E-Commerce Platforms, Bavarian Service Research Cluster 2024, Augsburg University, July 18-19.
  • Heimann, K.M., Bilstein, N., Hogreve, J., & Marquardt, J. (2024). Just Laugh It Off! Effects of Stigmatizing Humor as a Response to Customer Failures in a Service Recovery Process, Frontiers in Service Conference 2024, Florida State University, Amerlia Island, June 27-30.
  • Souka M, Decker R, Flaswinkel AM (2024). The Role of Two-Sided Messages in Addressing Greenwashing Perceptions and Promoting Sustainability, 30th Recent Advances in Retailing and Consumer Science (RARCS) Conference, Fuerteventura, Spain, June 27-30.
  • Bilstein, N., Heimann, K.M., Hogreve, J., & Marquardt, J. (2024). When does Humor Backfire? Effects of Stigmatizing Humor in Service Recovery, 13th SERVSIG Conference, Kedge Business School, Bordeaux, France, June 06-08.
  • Heimann, K. M., Souka, M., , Hellwig, J., Bilstein, N., & Decker, R. (2023). When augmented reality furthers customer participation – An experimental study on the cognitive load decreasing effects of AR-based information provision, Frontiers in Service Conference 2023, Maastricht University, The Netherlands, June 15-18.
  • Bilstein, N., Heimann, K.M., Auerochs, L., & Hogreve, J. (2023). When groups co-produce service recoveries – The effects of customer participation in individual versus group service recovery, Frontiers in Service Conference 2023, Maastricht University, The Netherlands, June 15-18.
  • Heimann, K. M., Bilstein, N., Souka, M., & Decker, R. (2022). Let me show you how to build this! An experimental study on how augmented reality can further customer participation by decreasing cognitive load, 3rd International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS), Bielefeld, Germany, Aug. 25-26.
  • Souka M, Bilstein N, Decker R, Er B, Hellwig J (2022). Augmented Reality to Ameliorate Customer Participation? An Experimental Study on How the Instruction Form Impacts Customer Participation Outcomes, 28th Recent Advances in Retailing and Consumer Science (RARCS) Conference, Baveno, Italy, July 23-26.
  • Heimann, K. M., Bilstein, N., & Haurand, M. D. (2022). Smart transformative services as flanking measures during pandemics? – The importance of trust-building factors for digital contact tracing app acceptance, 12th SERVSIG Conference, University of Strathclyde, Scotland, June 16-18.
  • Flaswinkel, A.M., J. Klostermann, N. Bilstein, A. Max, R. Decker (2022). Consumers Support for Small Brands through Positive Electronic Word of Mouth, Association for Consumer Research Conference – ACR 2022.
  • Heimann, K. M. & Bilstein, N. (2021). Die Bedeutung Dritter für die Bewertung der Kundenmitwirkung im Service Recovery, Siebte Rostocker Dienstleistungstagung 2021, University of Rostock, Germany, Sept 9-10.
  • Heimann, K. M. & Bilstein, N. (2021). When Friends Are Watching You – The Effect of Customer Participation in Service Recovery during a Group Service Failure, Frontiers in Service Conference, Virtual Event, July 9-10.
  • Souka, M., N. Bilstein, R. Decker. (2021). Communicating Benefits and Threats? An Experimental Study on the Effectiveness of Two-Sided Messages for Advertising In-Store Technologies, 50th European Marketing Academy Conference (EMAC), Madrid, Spain, Virtual Event, May 25-28.
  • Klostermann, J., A. Max, M. Meißner, R. Decker (2021). How can celebrities become popular on social media? The importance of self-disclosure and endorsement, 50th European Marketing Academy Conference (EMAC), Madrid, Spain, Virtual Event, May 25-28.
  • Flaswinkel, A.M., M. Rump, R. Decker (2021). My Brand, My Self(ie): Examining Consumers Motivations to Post Brand-Selfies., 50th European Marketing Academy Conference (EMAC), Madrid, Spain, Virtual Event, May 25-28.
  • Heimann, K.M. & Bilstein, N. (2021). When Social Influence Leads to Trust – Investigating Determinants of Usage Intentions of COVID-19 Contact Tracing Apps, 50th European Marketing Academy Conference (EMAC), Virtual Event, May 25-28.
  • Decker, R., N. Hachmeister (2020). Aspekte einer qualifizierten Data-Science-Ausbildung im Spannungsfeld von praktischer Relevanz und Forschungsorientierung, German Data Science Days 2020, LMU München.
  • Decker, R., F. Poppen (2020). Die „Third Mission“ als Anreizstruktur für kooperative Forschung – Herausforderungen und Chancen für Wissenschaft und Wirtschaft am Beispiel von BRIC, ZiF Cooperation Group Workshop „Anreizstrukturen in der akademischen Forschung und deren Auswirkungen auf das System des Wissens“, Bielefeld.
  • Souka, M., D. Böger, R. Decker, C. Stummer, A. Wiemann (2019). Is more automation always better? An empirical study of customers willingness to use autonomous vehicle functions, 1st International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services, Bielefeld University.
  • Klostermann, J., D. Böger, M. Meißner, R. Decker (2019). The Effects of Influencers Sponsored Post Frequency on Audience Engagement, 41st Annual ISMS Marketing Science Conference, Rome.
  • Böger, D., J. Klostermann, M. Batram, R. Decker (2019). The Financial Impact of Digitally Articulated Consumer Boycotts, 41st Annual ISMS Marketing Science Conference, Rome.
  • Klostermann J., A. Plumeyer, D. Böger, R. Decker(2018). Combining Visual and Textual User-Generated Content to Capture Brand Perceptions, AMA Summer Academic Conference, Boston, MA, August 10-12.
  • Decker, R., J. Klostermann (2018). Sentiment and Association Based Measurement of Company Images, 25th International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science – EIRASS, Funchal.
  • Klostermann, J., A. Plumeyer, R. Decker (2018). Deriving Brand Associative Networks from Instagram, European Marketing Academy Conference (EMAC), Glasgow, UK, May 29-June 1.
  • Decker R. (2017). Hochschule zwischen Humboldt, Performance Management und Marktorientierung, Tagung der ZiF-Arbeitsgemeinschaft Anreiz, Kosten und Erkenntnisqualität: Wissenschaftsökonomie im Spannungsfeld von Ressourcenknappheit und epistemischer Ambition, Universität Bielefeld.
  • Klostermann, J., A. Plumeyer, R. Decker (2017). Measuring Brand Image in the Digital Era: Gaining Insights from the Instagram Social Network, European Conference on Data Analysis 2017, September 27th to 29th 2017, University of Economics, Wroclaw, Poland.
  • Weimar, D., C. Deutscher, R. Decker (2017). Product Type and Impulse Buying: Empirical Evidence from a Large Field Experiment and Real Sales Data, European Marketing Academy – EMAC 2017, Groningen.
  • Klat, W., C. Stummer, R. Decker (2016). From web analytics to product analytics: The internet of things as a new data source for enterprise information systems, International Conference on Research and Practical Issues of Enterprise Information Systems (CONFENIS 2016), Vienna, Austria.
  • Decker, R., M. Löffler (2016). Connected Car und Customer Experience – Unlösbare Herausforderung oder gemeinsame Chance für Hersteller und Händler?, 8. Wissenschaftsforum Mobilität 2016, Fraunhofer-inHaus-Zentrum, Duisburg.
  • Böger, D., P. Kottemann, R. Decker, M. Meißner (2015). Using Cluster Analysis for the Identification of Heterogeneous Brand Images, European Conference on Data Analysis 2015, Colchester, United Kingdom.
  • Hörmeyer, A., P. Kottemann, R. Decker (2015). Measuring reciprocal effects of new product information on brand image, European Conference on Data Analysis (ECDA) 2015, Colchester, United Kingdom.
  • Kottemann, P., A. Hörmeyer, R. Decker (2014). An empirical investigation of brand extensions influence on parent brand image using Brand Concept Maps, Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2014, Brisbane, Australia.
  • Kaltenbacher, J., R. Decker (2013). New Product Sales Forecasting: An Approach for the Insurance Business, 8th Annual London Business Research Conference, London.
  • Kottemann, P., M. Meißner, R. Decker (2013). Brand Concept Maps in Computer-aided Interviews – Challenges, Benefits, and Empirical Findings, 5th ISMS Marketing Science Conference 2013, Istanbul, Türkei.
  • Schindler, D., R. Decker (2012). Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency, 15th Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012, Adelaide, Australia.
  • Meißner, M., P. Kottemann, R. Decker (2012). Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews, 15th Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012, Adelaide, Australia.
  • Kottemann, P., M. Meißner, R. Decker (2012). Measuring Consumers Brand Associations in Online Market Research, 36th Annual Conference of the German Classification Society, Hildesheim.
  • Trusov, M., R. Decker (2012). Global Brands in Local Markets – Harnessing User Generated Content across Borders, EMAC – 41st Annual Conference, Lisbon.
  • Decker, R. (2012). Model-based Analysis of Online Consumer Reviews – Methods and Applications, Congress of Polish Statistics – 100th Anniversary of the Polish Statistical Society, Poznan.
  • Decker, R. (2012). From Online Customer Reviews to New Marketing Insights – Methodological Issues and Challenges, 4th Japanese German Symposium on Classification, Kyoto.
  • Schindler, D. (2011). Using User Generated Content for Image Clustering and Market Segmentation, GfKl - DAGM 2011, University of Frankfurt a.M., Frankfurt a.M.
  • Decker, R. (2011). Cross-sectional Analysis of Online Product Reviews, GPSDAA 2011 – 2nd German-Polish Symposium on Data Analysis and its Applications, Cracow University of Economics, Krakau.
  • Schindler, D., L. Lüpke (2010). Preference analysis for durable goods - Some remarks on data consistency and empirical results, GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Florence.
  • Meißner, M., S. W. Scholz, R. Decker (2010). Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis, Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California.
  • Scholz, S. W., B. Sarnowski, M. Schuir, R. Decker (2010). Analyzing Consumers Screening Rules by Means of Virtual Online Shops, Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California.
  • Decker, R. (2010). Estimating Consumer Preferences from Online Product Reviews, 17th EIRASS Conference 2010 – Istanbul.
  • Meißner, M., S. W. Scholz, R. Decker (2010). First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations, European Conference of the Association for Consumer Research - EACR 2010, London, UK.
  • Scholz, S. W., M. Meißner, R. Decker (2010). Using Information Seeking Behavior in Preference Measurement for Complex Products, INFORMS 2010, Cologne.
  • Decker, R. (2010). Response Mining and Pattern Clustering in Customer Research, International Workshop on Data Mining and Service Science for Innovation, Kansai University, Tokyo.
  • Meißner, M., R. Decker (2009). An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences, 2009 International Symposium, University of Pittsburgh, Pittsburgh.
  • Decker, R. (2009). Preference Analysis – Promising Alternatives to Conjoint Measurement, GPSDAA 2009 – German-Polish Symposium on Data Analysis and its Applications, Aachen.
  • Decker, R. (2009). Consumer Preference Analysis Using Online Shopping and Point of Sale Scanner Data, 16th International EIRASS-Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services, Niagara Falls, July 7-9, 2009.
  • Decker, R., K. Gnibba (2009). Consumer Research by Means of a Text Mining Approach: Quantitative Analysis of Digital Word-of-Mouth, International Workshop on Data Mining and Service Science for Innovation, Tokyo.
  • Baier, D., R. Decker (2009). Data Mining in Marketing: Overview and Recent Developments, International Workshop on Data Mining and Service Science for Innovation, Tokyo.
  • Wagner, R., S. W. Scholz (2009). The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities, ISI 2009, 11. Internationales Symposium für Informationswissenschaft, 1. - 3. April 2009, Universität Konstanz.
  • Tuma, M., S. W. Scholz, R. Decker (2009). The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis, 11th IFCS International Conference, Dresden.
  • Raskovic, S., R. Decker, M. Meißner (2008). An Investigation of Saatys Consistency Ratio with Respect to Alternative Scales in AHP, OR50 Annual Conference 2008, York.
  • Meißner, M., K. Essig, T. Pfeiffer, R. Decker, H. Ritter (2008). Eye-tracking Decision Behaviour in Choice-based Conjoint Analysis, 31st European Conference on Visual Perception - ECVP, Utrecht, The Netherlands.
  • Kroll, F., Y. Philoleau, D. Hentschel, R. Decker (2008). L‘Oeil et le Jugement - Etude franco-allemande de présentation de produits en ligne, Colloque “Langue, Economie, Gestion”, Université Paris III (Sorbonne Nouvelle), 27.-29. März 2008, Paris.
  • Decker, R. (2008). Model-based Analysis of Consumer Preferences and Default Optimization Using Web Usage Data, 2008 Global Marketing Conference, Shanghai, China.
  • Decker, R., S. W. Scholz (2008). Customer-oriented Product Management by Means of Model-based Demand Analysis on the Web, 7th International Marketing Trends Congress 2008, Venedig.
  • Decker, R. (2007). Stadtentwicklung – Perspektive 2050 am Beispiel von Bielefeld, Kongress Kooperative Stadtentwicklung.
  • Wagner, R., S.W. Scholz, A. Hotho (2007). The Dark Side of Competitive Intelligence: Technocrats at Work, 2007 European Competitive Intelligence Summit, Bad Nauheim, October 24-26, 2007.
  • Decker, R., C.-L. Lee (2007). How Do Consumers Change Their Preferences in Co-branding? – Cognitions from Theoretical and Empirical Studies, INFORMS Marketing Science Conference, Singapore.
  • Decker, R. (2007). Growing Neural Gas-like Networks and their Application to Data Analysis and Clustering in Marketing, SKAD 2007 Conference, Krynica Zdrój, Poland.
  • Meißner, M., R. Decker, S. W. Scholz (2007). Detecting and Debugging Erroneous Statements in Pairwise Comparison Matrices, Operations Research Conference, Saarbrücken.
  • Decker, R. (2007). Planung und Optimierung der Serviceangebote von Bibliotheken mit Methoden der Präferenzmessung, DBV-Tagung, München.
  • Klaus, M., S. W. Scholz, R. Wagner (2007). An Empirical Study of Environmental Scanning Activities, 31th Annual Conference of the German Classification Society, Freiburg.
  • Meißner, M., S. W. Scholz, R. Decker (2007). Analytic Hierarchy Process vs. Adaptive Conjoint Analysis – An Empirical Comparison, 31th Annual Conference of the German Classification Society, Freiburg.
  • Scholz, S. W., M. Meißner, J. Adam (2007). A New Interactive Tool for Consumer Preference Measurement - Understanding Consumer Decision Making for Complex Products, General Online Research Conference 2007, Leipzig.
  • Scholz, S. W., R. Wagner, R. Decker (2006). Classification in Marketing Science, IFCS 2006, Ljubljana, Slovenia.
  • Decker, R., B. Koeper (2006). ProSeBiCA: Development of New Library Services by Means of Conjoint Analysis, Library Assessment Conference, Charlottesville, Virginia.
  • Scholz, S. W., M. Meißner, J. Adam (2006). Using the Analytic Hierarchy Process in Online Preference Measurement, General Online Research Conference, Bielefeld.
  • Wagner, R., R. Reppermund (2006). Is All Business Local? Competitive Maps of German Discount Retailing, 30th Annual Conference of the German Classification Society, Berlin.
  • Kroll, F., R. Decker (2006). Classification in Marketing Research by Means of LEM2-generated Rules, 30th Annual Conference of the German Classification Society, Berlin.
  • Gnibba, K., R. Decker (2006). A New Sales Forecasting Model for High-technology Innovations, German-Japanese Symposium on Classification, Berlin.
  • Decker, R., M. Höppner (2006). Information Services: Customer Intelligence and Strategic Planning, 8th International Bielefeld Conference, Bielefeld.
  • Hermelbracht, A., B. Koeper (2006). ProSeBiCA: Development of New Library Services by Means of Conjoint Analysis, 8th International Bielefeld Conference, Bielefeld.
  • Hermelbracht, A., B. Koeper (2005). Der Einsatz der Conjoint-Analyse in wissenschaftlichen Bibliotheken - Imagegewinn durch Dienstleistungsentwicklung "nahe am Kunden", 94. Deutscher Bibliothekartag, Düsseldorf.
  • Decker, R. (2005). Perspektive Standortmarketing: Vom Cluster-Modell zum Innovationsnetzwerk, Forum für Unternehmensnetzwerke, Bad Salzuflen.
  • Decker, R., D. Baier, L. Schmidt-Thieme (2005). Computerbasierte Entscheidungsunterstützung im Marketing: Rückblick und Perspektiven, Wissenschaftliches Kolloquium anlässlich des 60. Geburtstags von W. Gaul, Universität Karlsruhe.
  • Wagner, R. (2005). Three Modes of Managerial Environmental Scanning and Related Text Mining Technologies, FIN Forschungskolloquium Data and Knowledge Engineering, University of Magdeburg.
  • Wagner, R., J. Ontrup, S. W. Scholz (2005). Innovative Technologies for Clustering, Monitoring, and Evaluation of up-and-coming Topics in Business Information, Japanese-German Symposium on Classification, Tokyo.
  • Decker, R. (2005). Netzwerk "BWL in OWL" - Projektinhalte und erste Erfahrungen, dbb-Symposium "Verzahnung von Schule und Hochschule", Berlin.
  • Scholz, S. W. , M. Meißner, R. Wagner (2005). Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgements Impact on AHP and Conjoint Analysis, Operations Research Conference, Bremen.
  • Wagner, R., M. Wetzels, H. Winklhofer (2005). Measurement Equivalence in Cross Cultural Research: the Case of Formative Measurement Models, 34th Annual EMAC Conference, Milan.
  • Wagner, R., J. Ontrup, S. W. Scholz (2005). Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter, 29th Annual Conference of the German Classification Society, Magdeburg.
  • Decker, R. (2005). A Comparative Study on Growing Self-organizing Neural Networks in Data Analysis, Japanese-German Symposium on Classification, Tokyo.
  • Hermelbracht, A., R. Decker (2005). Evaluating Academic Library Services by Means of Web-based Conjoint Analysis, 29th Annual Conference of the German Classification Society, Magdeburg.
  • Decker, R., S. W. Scholz, R. Wagner (2005). Mining Consumption and Nutrition Patterns for Marketing Communication, Meeting of the Classification and Data Analysis Group of the Italian Statistical Society, Parma.
  • Wagner, R., K.-S. Beinke (2004). Identifying Patterns of Consumer Response to Price Endings, 7th Fordham University Behavioral Pricing Conference, New York.
  • Wagner, R., J. Pels (2004). Patterns of Marketing Practices in Transition Economies, Irish Academy of Management Annual Conference, Dublin.
  • Scholz, S. W., R. Wagner (2004). The Quality of Prior Information Structure in Business Planning – An Experiment in Environmental Scanning, Operations Research Conference, Tilburg.
  • Wagner, R. (2004). Marketing in Transition Economies: Lessons Learned from Russia, Conference on Business Capacity Development and Economic Regeneration, Vilnius.
  • Decker, R., A. Hermelbracht (2004). The ProSeBiCA Project - Development of New Library Services by Means of Conjoint Analysis, Workshop zum DFG-Projekt ProSeBiCA, Johns Hopkins University, Baltimore.
  • Decker, R., A. Hermelbracht (2004). Pattern Detection with Growing Neural Networks - An Application to Marketing and Library Data, Operations Research Conference, Tilburg.
  • Zhao, X., R. Decker (2004). Modelling SMEs Foreign Market Entry Mode Choice, Operations Research Conference, Tilburg.
  • Decker, R. (2004). Self-controlled growing neural networks and their application to pattern representation in data analysis, Conference of the International Federation of Classification Societies (IFCS), Chicago.
  • Decker, R. (2004). Applying consumer and market research methods to support the introduction of new library and other central services, 7th International Bielefeld Conference, Bielefeld.
  • Decker, R., G. Pörschmann (2004). Standortmarketing durch Networking - Erfahrungen und Herausforderungen am Beispiel von OWL Maschinenbau, Forum für Unternehmensnetzwerke, Bad Salzuflen.
  • Scholz, S. W. (2003). Konzeption eines intelligenten Systems zur Überwachung unternehmensrelevanter Marktentwicklungen, Operations Research Conference, Heidelberg.
  • Wagner, R. (2003). Are Odd Prices Meaningful Price Thresholds? An Investigation by Generalised Cross Validation, 32nd EMAC Conference, Glasgow.
  • Wagner, R. (2003). Mining Promising Qualification Patterns, 27th Annual Conference of the German Classification Society, Cottbus.
  • Decker, R. (2003). Erfolgsfaktoren von Unternehmensnetzwerken und netzwerkinternes Benchmarking, Forum für Unternehmensnetzwerke, Bad Salzuflen.
  • Decker, R., D. Hentschel (2003). Le langage scientifique du marketing: comparaison France - Allemagne, Colloque “Langue, économie, enterprise”, Université Paris III.
  • Decker, R. (2003). Identifying Patterns in Buying Behavior by Means of Growing Neural Gas Network, Operations Research Conference, Heidelberg.
  • Scholz, S. W., R. Decker (2003). Deliberative decision-making in intelligent software agents - A theoretical framework and first empirical results, SPUDM Conference, Zürich.
  • Monien, K., R. Decker (2003). Determining the Value of New Customers with Support Vector Machines for an Effective Customer Relationship Management, International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science (EIRASS), Portland, USA.
  • Decker, R., K. Monien (2003). Market Basket Analysis with Artificial Neural Networks - Methodical Considerations and Empirical Results, International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science (EIRASS), Portland, USA.
  • Monien, K., R. Decker (2003). Vertriebsdatenanalyse mittels Support-Vektor-Maschinen, 27th Annual Conference of the German Classification Society, Cottbus.
  • Hermelbracht, A., R. Decker (2003). Wettbewerbsanalyse mittels rangkodierter Daten, 27th Annual Conference of the German Classification Society, Cottbus.
  • Wagner, R. (2002). Economic Feelings: A Psychometric Analysis of Economic Perceptions and Expectations, 8th Annual Conference of the International Federation of Classification Societies, Cracow.
  • Decker, R. (2002). Data Mining und Datenexploration in der Betriebswirtschaft, Wissenschaftliche Jahrestagung des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft, München.
  • Decker, R., K. Monien (2002). Market Basket Analysis with SOM and Neural Gas Network, Conference of the International Federation of Classification Societies (IFCS), Krakau, Polen.
  • Wagner, R. (2001). Testing the Lag of Multiple Competitive Reactions, 30th Annual Conference of the European Marketing Academy, Bergen.
  • Wagner, R. (2001). Patterns of Competition, 25th Annual Conference of the German Classification Society, Munich.
  • Decker, R. (2001). Data Mining Procedures in Purchase Interdependence Analysis - A Comparative View of Alternative Approaches, Meeting of the Psychometric Society, Osaka, Japan.
  • Decker, R., C. Bornemeyer (2001). Key Success Factors in City Marketing - Some Empirical Evidence, 25th Annual Conference of the German Classification Society, München.
  • Decker, R. (2001). Empirischer Vergleich alternativer Ansätze zur Verbundanalyse im Marketing, KSFE-Konferenz, Hohenheim.
  • Decker, R. (2001). Medien und Stadtmarketing - Eine thesengeleitete Betrachtung, Deutsch-französisches Kolloquium „Kommunikation, Medien und Gesellschaft“, Potsdam.
  • Decker, R. (2000). Instrumentelle Entscheidungsunterstützung im Marketing am Beispiel der Verbundproblematik, Operations Research Conference, Dresden.
  • Decker, R., R. Wagner (2000). Specification of Response Functions in the Multivariate Polya Model, 24th Annual Conference of the German Classification Society, Passau.
  • Decker, R., T. Temme (2000). Integrated Use of CHAID in Applied Market Research, 24th Annual Conference of the German Classification Society, Passau.
  • Wagner, R. (1998). Modeling and Measuring of Competitive Reactions to Changes of Marketing Mix at the Retail Level, 22nd Annual Conference of the German Classification Society, Dresden.
  • Decker, R., R. Wagner (1998). Remarks on the Behavioristic Analysis of Competitive Reactions, International Workshop on Operations Research in Marketing, Universität Wien.
  • Decker, R., A. Neumann (1998). Analysis of Demand Interdependency Using POS Scanner Data, 22nd Annual Conference of the German Classification Society, Dresden.
  • Decker, R., T. Temme (1998). Analysis of a Priori Defined Groups in Applied Market Research, 22nd Annual Conference of the German Classification Society, Dresden.
  • Decker, R., T. Temme, R. Wagner (1997). Missing Value Treatment in Applied Market Research, Annual Conference of the German Classification Society, Potsdam.
  • Decker, R., M. Röhle (1996). Model-based Analysis of Panel Data for Marketing Mix Planning, Annual Conference of the German Classification Society, Freiburg.
  • Decker, R., F. Wartenberg (1994). Analysis of Sales Data - A Neural Net Approach, Annual Conference of the German Classification Society, Oldenburg.
  • Decker, R., M. Röhle (1994). Marketing Mix Optimization with Different Models of Buying Behaviour, Operations Research Conference, Berlin.
  • Decker, R. (1993). Wissensbasierte Systeme im Marketing - Weiterentwicklungen zu einer Transferinnovation am Beispiel des KVASS-Prototyps, Jahrestreffen der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten, Langeoog.
  • Decker, R. (1993). Wissensbasierte Auswahl und Anwendung quantitativer Kaufverhaltensmodelle, Annual Conference of the German Classification Society, Kaiserslautern.
  • Decker, R. (1993). Modellgestützte Optimierung des Marketing-Mix auf der Basis von Kaufverhaltensdaten, Operations Research Conference, Amsterdam.
  • Decker, R. (1993). Ansätze zur modellgestützten Optimierung des Marketing-Mix-Instrumentariums, Tagung deutschsprachiger Marketing-Habilitanden, Homburg-Schwarzenacker.
  • Decker, R., W. Gaul, M. Plötz (1991). Knowledge-Based Support in Quantitative Consumer Behavior Analysis, International Workshop on „Data, Expert Knowledge and Decisions“, Reisensburg Castle.
  • Decker, R., W. Gaul (1990). Knowledge-Based Systems in Marketing and Market Research: Demonstrations and Comparisons of Own Systems, International Conference on Operations Research, Wien.
  • Decker, R. (1990). Stochastische Modelle zur Beschreibung des Kaufverhaltens: Implementierung und erste empirische Ergebnisse, Workshop zur „Wissensorientierte Entscheidungsunterstützung“, Universität Karlsruhe (TH).
  • Decker, R. (1989). Classification and Selection of Consumer Purchase Behaviour Models, Annual Conference of the German Classification Society, Augsburg.
  • Decker, R. (2023): Quo Vadis Wissen – Versuch einer Positionsbestimmung, Rotary-Club Bielefeld.
  • Decker, R. (2022). Viren, Würmer und Trojaner – IT-Sicherheit im digitalen Zeitalter, Rotary-Club Bielefeld.
  • Decker, R. (2021). Digitalisierung – Wie sich unsere Welt im Alltag verändert, UGO – Unternehmergruppe Ostwestfalen-Lippe e.V., Herford.
  • Decker, R. (2020). Maschinelle Intelligenz – Prinzipien und Perspektiven für den Alltag, Rotary-Club Bielefeld.
  • Decker, R. (2018). Digitale Zwillinge – Konzeption und Nutzung, Rotary-Club Bielefeld.
  • Decker, R., A. Plumeyer (2017). Perception Analysis - Intelligente Assistenzsysteme und Image Monitoring, Customer Relations Innovation Day, 2017, Stuttgart.
  • Decker, R. (2016). Digitale Hochschule – Themen und Herausforderungen am Beispiel der Universität Bielefeld, Rotary-Club Bielefeld.
  • Decker, R. (2014). Kennzahlen (systeme) als Steuerungsinstrumente für Universitäten, 7. Treffen der Prorektorinnen und Prorektoren für Planung und Finanzen NRW, Universität Bielefeld..
  • Decker, R. (2014). Schöne neue Welt – Das Internet der Dinge, Rotary-Club Bielefeld.
  • Raskovic, S. (2014). Vignettenanalyse – Einsatz des Faktoriellen Surveys zur Untersuchung der Wirkung sozialer Risiko- und Einflussfaktoren auf die Wahrscheinlichkeit des erneuten Kaufs gefälschter Markenbekleidung, Kolloquium des Zentrums für Statistik (ZeSt) am 28.01.2014, Universität Bielefeld.
  • Keser, S. (2013). Ergebnisbericht: Erhebung der bisherigen Bürgerbeteiligungsverfahren in Bielefeld (2007 – 2012), Hauptausschuss Stadt Bielefeld.
  • Keser, S. (2012). Wissensvorsprung als Aufgabe – Ingenieure im gesellschaftlichen Dialog, Vortrag am 19.04.2012 im Rahmen der Mitgliederversammlung der „VDI – Verein Deutscher Ingenieure Ostwestfalen-Lippe Bezirksverein e.V.“. Stadtwerke Bielefeld.
  • Meißner, M., J. Huber (2012). What Really Happens within Repeated Conjoint Choices, Duke University, Durham.
  • Meißner, M. (2012). Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen, Deutscher Marketing Verband (DMV), Frankfurt.
  • Decker, R. (2012). Produktpiraterie und Schnäppchen-Gesellschaft – Bedeutung, Ursachen, Maßnahmen, Rotary-Club Bielefeld.
  • Decker, R. (2012). Bielefeld 2000plus – Beispiele aus der Praxis, Regionalkonferenz OWL 2011, Rheda-Wiedenbrück.
  • Keser, S. (2011). Rückblick auf die Energiewende-Veranstaltungen und das Fachforum, öffentliche Ergebnispräsentation am 15.11.2011 im Rahmen der Klimapagne „Gemeinsam zur Energiewende - Bielefeld wills wissen!“ der Stadt Bielefeld und Stadtwerke Bielefeld, Historischer Saal der Ravensberger Spinnerei, Bielefeld.
  • Raskovic, S. (2011). Erste Ergebnisse der Studierendenbefragung zur Energiewende, öffentliche Ergebnispräsentation am 15.11.2011 von Bielefeld 2000plus im Rahmen der Klimapagne „Gemeinsam zur Energiewende - Bielefeld wills wissen!“ der Stadt Bielefeld und Stadtwerke Bielefeld, Historischer Saal der Ravensberger Spinnerei, Bielefeld.
  • Decker, R. (2011). Netzwerke fördern Intelligenz: Wie Unternehmen ihre Innovationskraft stärken, 10. Bielefelder Mittelstandsforum, Bielefeld.
  • Decker, R. (2011). Marktforschung mittels „Data Mining“ – Neue Formen der Konsumentenbeobachtung, RT & OT Meeting, Gütersloh.
  • Decker, R. (2010). Spurenlesen und Schatzsuche - Neue Formen der Konsumentenforschung, Rotary-Club Bielefeld.
  • Decker, R. (2010). Computergestützte Innovationen in Marketing, Marktforschung und Vertrieb, IHK Ostwestfalen zu Bielefeld.
  • Decker, R. (2010). Internationales Marketing – Aktuelle Ansätze in Forschung und Praxis, Wirtschaftsjunioren Ostwestfalen e.V., Bielefeld.
  • Decker, R. (2009). Aktuelle Ansätze und Themen im Internationalen Marketing, RRB-Tagung – Center of Excellence, Bielefeld.
  • Raskovic, S., R. Decker (2009). Stadtbäume: Mehr Wert als man denkt?, öffentliche Ergebnispräsentation am 17.06.09 im Rahmen des Projektes „Baumstark – Stadtbäume in Bielefeld“ des Arbeitskreises Umwelt der Initiative Bielefeld 2000plus, Murnau-Saal der Ravensberger Spinnerei, Bielefeld.
  • Decker, R. (2008). Steigerung der Attraktivität der Region durch Anhebung des Angebots an familienfreundlichen Aktivitäten, WAGO.
  • Meißner, M. (2008). Paradigmenwechsel in der Präferenzmessung? Der Analytic Hierarchy Process als Marktforschungsinstrument, Regionalgruppe des Berufsverbandes Deutscher Markt- und Meinungsforscher e.V., Berlin.
  • Decker, R. (2008). Unternehmensnetzwerke: Erfolgsfaktoren und Stolpersteine, IHK Netzwerk Maschinenbau, Ulm.
  • Decker, R. (2008). Bielefeld 2000plus -- Konzeption, Projekte, Resultate, Soroptimist International, Bielefeld.
  • Decker, R. (2008). Bielefeld 2000plus -- Forschungsprojekte zur Region, Rotary-Club Bielefeld.
  • Decker, R., C. P. Kleidat (2007). Ziele und Netzwerk von BI2000plus, Hauptausschuss der Stadt Bielefeld.
  • Decker, R. (2007). Kundenorientierte Neuproduktentwicklung mittels internetbasierter Präferenzmessung, Bielefelder Gesprächskreis Wirtschaft, Espelkamp.
  • Decker, R., C. P. Kleidat (2007). Stadtentwicklungsszenario Bielefeld 2050 – Vorgehen, Ergebnisse und Perspektiven, Stadt Bielefeld.
  • Decker, R., C. P. Kleidat (2007). Nutzung und Bewertung Bielefelder Frei- und Grünflächen – Ergebnisse und Perspektiven, Stadt Bielefeld.
  • Scholz, S. W. (2007). Nachfrageorientierte Neuproduktentwicklung - State-of-the-Art und Best-Practice-Lösungen, Workshop, Research & Results - Marktforschungsmesse 2007.
  • Meißner, M. (2007). Paradigmenwechsel in der Präferenzmessung? Der Analytic Hierarchy Process als Marktforschungsinstrument, Regionalgruppe des Berufsverbandes Deutscher Markt- und Meinungsforscher e.V., Bielefeld.
  • Decker, R. (2006). Den Kunden kennen: Neue Ansätze in der Marktforschung, Internationales Begegnungszentrum, Bielefeld.
  • Scholz, S. W. (2006). AHPlab - Ein neues Verfahren zur adaptiven Nutzenmessung bei komplexen Produkten, Research & Results 2006, München.
  • Decker, R. (2006). Modernes Kundenmanagement - Anforderungen und Ausgestaltung, Netzwerk "BWL in OWL", Bielefeld/Herford.
  • Decker, R. (2005). Internetgestütztes Marketing und eCommerce, Netzwerk "BWL in OWL", Bielefeld.
  • Klocke, S., A. Hermelbracht (2005). Optimierung des Serviceangebots von öffentlichen großstädtischen Bibliotheken mittels Conjoint-Analyse, AG Großstadtbibliotheken, Essen.
  • Decker, R. (2005). Mitarbeitermotivation durch anreizkompatible Vertriebsvergütung, Deutscher Verzinkertag, Dresden.
  • Decker, R. (2005). Resultate und Implikationen der Studie „Kompetenz und Innovation für die Region“, Initiative Pro Maschinenbau OWL, Bielefeld.
  • Decker, R. (2005). Kosten und Preise verkaufen – Mitarbeitermotivation durch anreizkompatible Vertriebsvergütung, Industrieverband Feuerverzinken Deutschland, Frankfurt.
  • Decker, R. (2005). Prozesskostenbasierte Preiskalkulation – Theorie und Implementation, Industrieverband Feuerverzinken Deutschland, Frankfurt.
  • Decker, R. (2005). Kostenrechnung, Kalkulation und Preisgestaltung: Optionen für Verzinkereien, Industrieverband Feuerverzinken Deutschland, Volkse bei Braunschweig.
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  • Decker, R. (2003). Marketing und Vertrieb als strategische Erfolgsfaktoren, Initiative Pro Maschinenbau OWL, Bielefeld.
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  • Decker, R. (2003). Preisbildung im industriellen Marketing, Industrieverband Feuerverzinken Deutschland, Hagen.
  • Decker, R. (2003). Marketing als systematischer Ansatz, Industrieverband Feuerverzinken Deutschland, Magdeburg.
  • Decker, R. (2003). Erfolg in Marketing und Vertrieb - Was moderne Methoden leisten können, Messe „Forschungskooperation mit dem Mittelstand“, Paderborn.
  • Decker, R. (2002). Marketing für den Mittelstand, Deutscher Verzinkertag, Hamburg.
  • Wagner, R. (2001). Wie führe ich eine international ausgerichtete Marktanalyse durch und welche Besonderheiten sind im Internationalen Marketing zu beachten?, UNTERNEHMENSSCHMIEDE (Workshop for Entrepreneurs), University of Bielefeld.
  • Wagner, R. (2001). Kundenbindung im Großhandel, Workshop für Führungskräfte, IHK Hannover.
  • Decker, R. (2001). Empirische Ergebnisse einer bundesweiten Studie zur Erfolgskontrolle im Stadtmarketing, Workshop zur Erfolgskontrolle im Stadtmarketing, Weiden.
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  • Decker, R., C. Bornemeyer (2001). Erfolgskontrolle im Stadtmarketing - Ergebnisse und Implikationen einer bundesweiten Studie, Bielefelder Stadtmarketing-Forum 2001.
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  • Decker, R., H. Schimmelpfennig, R. Wagner (1998). Wahrnehmung des Produktangebotes von Behindertenwerkstätten und potentielle Entwicklungsmöglichkeiten - am Beispiel des Füllenbruch-Betriebes Herford, Workshop Social Marketing für Behindertenwerkstätten, Herford.
  • Decker, R., F. G. Becker, T. Braun, H. Jahnke, K.-P. Kistner, R. König, T. Spitta (1998). Dynamik der Vertriebswege am Beispiel der deutschen Pharma-Industrie – Strukturen - Perspektiven - Grenzen, Bielefelder Gesprächskreis Wirtschaft, Espelkamp.
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  • Decker, R. (1998). Stadtmarketing als Instrument der Stadtentwicklung unter besonderer Berücksichtigung der Region OWL, Initiative Bielefeld 2000plus, Bielefeld.
  • Decker, R., C. Bornemeyer (1998). Stadtmarketing für Bielefeld, Einzelhandelsverband Ostwestfalen e.V. und Verkehrsverein Bielefeld, Bielefeld.
  • Decker, R., C. Bornemeyer, N. Gebauer, T. Temme, R. Wagner (1997). Imageanalyse unter Stadtmarketingaspekten für den Standort Löhne, Stadtmarketing Löhne.
  • Decker, R. (1997). Stadtmarketing - Zielsetzungen und aktuelle Projekte, Initiative Bielefeld 2000plus, Bielefeld.
  • Decker, R. (1997). Ergebnisse einer Passantenbefragung für die Stadt Bielefeld, Stadt Bielefeld und Einzelhandelsverband Ostwestfalen e.V..
  • Decker, R., T. Temme, R. Wagner (1997). Marketingforschung und Datenanalyse unter Stadtmarketingaspekten am Beispiel einer Ortskernbelebung der Gemeinde Steinhagen, Stadtmarketing Steinhagen.
  • Decker, R. (1994). Ökologieorientiertes Marketing - Wege zu einem verantwortungsvolleren Unternehmens- und Marketing-Management, Marketing-Club Karlsruhe.
  • Decker, R. (1994). Ökologieorientiertes Marketing - Eine Bestandsaufnahme, IKUM - Initiative Karlsruher Umwelt-Management e.V., Karlsruhe.
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